Tips!

Glömde föresten att berätta att jag för en vecka sen började använda balsammetoden och nu vill jag tipsa alla andra som slåss med torrt och frissigt hår att börja med den omedelbums! Bäste jag har gjort mitt hår mår så mycket bättre och mina lockar ligger mycket finare.

Lite kort om vad de innebär:
Man slutar använda schampoo och tvättar håret endast med balsam med naturliga ämnen. På så vis så tillsätter man inte en massa sulfater och fejk oljor till sitt hår utan håret får bygga upp sig själv så det blir starkt och friskt! Det funkar för dom som har fett hår också just för att det hjälper håret att hitta sin egen balans av oljor och PH-värde.

Man måste dock använda ett sista schampoo innan man börjar med metoden för att få ur alla tidigare ämnen man kletat in i håret. Coop X-tras schampoo är bra. Jag använder ett balsam för att rengöra (X-tra balsam) och det används bara längst in i hårbotten sedan tar jag ett annat (Tresemme Nourishing Moisture c´Conditioner) som andast används i topparna. Håret blir grymt fint och bättre resultat för varje gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0