Hej uppdatering

Jag ar helt sjukt darlig pa att uppdatera ar nog battre att ni laser annas blogg for att ta reda pa vad jag har for mig...
 Har iaf varit ute och sprungit med laget men vi sprang bara 4-5 km och inte 10 vilket var ratt tur for vi var helt slut anda! Sprang nastan hela vagen utan att stanna och de e nog de langsta jag nagonsin sprungit! Sedan dess har jag hunnit med sa mycket bus att jag knappt vet vad jag har gjort :P
 
Hela forra veckan hade jag problem med yrsel och lagt blodtryck men nu nar jag kopt vitamintillskott borjar det ordna upp sig tillslut. I fredags var planen en lugn ute kvall for Anna, mig och Adam men sa blev inte fallet. Nar vi kom hem vad adam redan pa puben och nar han tillslut kom hem var han redan bakis och sag faktiskt helt forjavlig ut sa han hoppade av men jag och Anna tankte att vi ska fan ta oss ut och traffa lite folk. Vi borjade pa "the livingroom" som e en ratt stor och modern bar och inte alls ser ut som en engelsk pub, dar satt vi och snackade skit tills vi blev uttrakade och det borjade rycka i dansnerven. Vi var danssugna men kande inte for att ga pa nan fancy club sa vi gick till "Walkabout" som ar ett lite mer relaxed stalle och nar vi kom in insag vi att de fanns en overvaning dar ocksa som vi inte alls hade sett forra gangen vi var dar sa vi gick upp. Nar vi kom upp blev jag attackerad av en full kille utan troja som ville dansa men vakten slangde tack och lov ut honom sa vi kopte varan drink i lugn och ro och tog ett bord. Efter en studn kom den fulla killen och hans kompis som tydligen hette Jack och satte sig med oss. Fulla killen forsokte overtala mig att han var jatteduktig pa slalom och nastan kom med i landslaget och att han var valdigt duktig pa gymnastik...Synade honom ganska fort pa det och gick istallet och dansade men dom blev alldels for nargangna sa vi avvisade dom ratt snabbt och da trottna dom och gick ivag. Vi tyckte da att det var dags att ga ner i stallet och styrde vara steg mot baren, dar motte vi en svensexa som var ute och dom bjod pa en massa drinkar sen var det dags for en taxi hem. Madde som vi fortjanade dagen efter sa nu blir det lugnt ett tag framover.
 
Sondagen blev det ett aventyr pa IKEA i svensk anda. Forst blev det en lunch med Swedish meatballs(!) och sedan gick vi in i galenskapen pa jakt efter matlador och en ny madrass till Anna eftersom hennes var 10 cm for kart for hennes sang. Skrev paul (Landlord) och sa att hon behovde en ny innan Johan skulle komma hit men han hade inte tid sa vi tog saker i egna hander! Nar vi kom dit isag vi att vi inte var helt saker pa matten pa sangen sa vi fick ta bussen tillbaka till huset med ett IKEA mattband och mata sangen for att sedan ta bussen till IKEA igen haha... Det blev en 90cm madrass och nar vi kom ut fick jag sadanna cravings efter kanelbullar sa vi kopte med oss fyra stycken men fick dom i de 2 minsta pasar jag nagonsin sett. sa med en stor madrass tva minipasar med heta bullar och en matlada skulle vi forsoka ta oss till busse, pa bussen och sedan hem fran bussen. Nar vi satt vid bussen borjade vi frysa sa vi rullade in oss i madrassen sa folk skrattade at oss nar de akte forbi oss. och nar bussen kom sa borjade alla pa bussen frissa och nar vi val kom hem borjade grabbarna skratta at oss och dom ville inte ha kanelbulle sa jag och Anna fick offra oss for tva bullar var! Madrassen passade iaf och nu ar hon nojd.
 
Mandag. Sov som en kratta pa natten sa hela dagen var ratt seg men som tur var fick vi ga tidigt fran praktiken (en hel timme tidigare) sa da hann vi handla mat ocksa. Tur att vi fick pengar igar for de var helt tomt i kylen :P Vi lagade en asgod tacopaj och skrattade runt i koket som vanligt! Jag var super hungrig och trott sa vi pratade superdialekt med varandra.
 
Anna: Du e int' hungri', du bah tanker pa mat hela tin'!
Jag: Vaa? Ja e int' hungri', bah pigg pa mat?
 
och det dar tyckte vi var fruuukansvart roligt sa jag forsokte forklara for Jonathan vad vi skratta at men visste inte hur man skulle oversatta det men till lsut blev det. I'm not hungry, i'm just keen on food men det var inte lika kul...
 
Idag (Tisdag) Ar det en langsam dag, har inte gjort nagot alls idag faktiskt sa de blev en laaang uppdatering. Nar jag kommer hem ska jag forsoka gora en bildbom med alla bilder fran min systemkamera. Har bilder fran forsta veckan och fran mitt och Annas museum besok  for nan vecka sen haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0