Najs helg!

Fredagen på jobbet vill jag inte ens prata om så tuff var den. Var helt begravd i filer och samtal...När vi kom hem blev det matlagning för hel slanten! Jag gjorde ugnspotatis, kycklingkebab och tzatsiki vilket var helt sjuuukt gott! Vi blandade några drinkar och tog någon cider med men sen blev det dags för att dra iväg på pub crawl med några bekanta till Jonathan. Det hela började lite stelt eftersom dom hade varit där i nån timme redan och vi fick inte plats vid bordet som dom satt vid. Vi skulle snart dra vidare så det var ingen ide att köpa nått i baren så vi stog typ på sidan av baren.
 
Jonathan: Weell, this is awkward...There's no were to sit...
Anna och jag titta på varandra: Well it wasn't until you said so! Now we feel really awkward! Can't we sit outside?
Jag och Anna gick ut men jonathan ville inte så han lyckades trycka ner sig vid deras bord. 
 
Som tur var så stannade vi inte där länge och nästa ställe blev bättre och i takt med att promillehalten ökade desto mer började både jag och Anna prata med dom andra, tillslut pratade vi nog lite för mycket och Jonathans vänner droppade av en efter en tills det bara var vi tre kvar. Vi hade iaf jätte roligt och trevligt och promenaden hem var rätt intressant eftersom jag åter igen vägrade ta en taxi (Don't ask me why..) så Anna och Jonathan hade ont i fötterna och jag var hungrig och sista biten satt Jonathan på min rygg haha!
Vi kom hem vid 3-4 tiden och jag vaknade 8 och kunde inte somna om så jag var härligt trött hela lördagen men inte så bakis som dom andra var tack och lov! Vi ville iaf ha en tillhörande bakis pizza som visade sig vara typ en timmes promenad bort haha och sen blev det en lat filmkväll! Skön lördag!
 
Jag vaknade på dåligt humör och sen gick det bara utför när dagen inte blev som jag planerat. Söndagens planer blev sönderslagna när våran hyresvärd ville komma förbi och hämta hyran vid 2 så en heldagsshopping blev ingen shopping alls...Först tänkte jag sitta inne på mitt rum och sura men sen bestämde jag mig för att gå på en springtur och oj vad glad jag är för det! Nytt personligt bästa 8.5km på 65 min vilket innebär att jag hade en hastighet på 7.8km/h fast jag gick ju lite också men är sjukt nöjd! Robert räknade ut att jag gjorde av med 750kalorier ungefär. Känns bra att det gick så lätt nu och ändå har jag 9 veckor kvar till  loppet är så då borde jag hinna förbättre de ännu mer samt nå mitt mål att väga under 80kg innan sommaren! En dålig dag bev helt plötsligt en bra dag när jag känner mig frisk och stark! Vet inte vad som kommer hända med resten av dagen men vi får se vad som händer :)
 
Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0