Bananpannkaka!

Fick ett tips om bananpannkaka för några veckor sen så jag tänkte att jag ska sprida det vidare! Jätte gott och grymt bra frukostalternativ enligt mig! Jag orkar bara äta en halv pannkaka och den är proppad med protein och viktiga vitaminer! Det är super enkelt men tar bara och mosar en banan tills alla klumpar är borta knäcker i ett ägg och häller i lite mjölk och vispar ihop! Sedan steker man den på medelvärme tills den fått den färg men vil ha. Jag stekte i smör men de går kanske bra med något annat också för att göra den ännu bättre! Det var lite trixit att vända den men de tycker ju jag med alla pannkakor :P
 
Imorgon kommer Sofia hit så jag håller på att tvätta och dona så att det blir fint tills hon kommer och allt är nybäddat :D
 
Bristol 10k är nu på söndag om bara 2 dagar!! Jag e fortfarande snorig och jävlig men jag tänker vara med ändå men ta det lite lugnare :) Har suttit mycket och funderat under veckan vad jag ska äta för frukost för loppet är rätt tidigt och uppvärmingen börjar 8.30 men jag ska nog kliva upp tidigt och äta en bananpannkaka och sedan dra mig in mot stan. Tråkigt nog känner jag mig inte alls lika peppad för loppet längre eftersom jag inte varit ut och sprungit på ett bra tag för benhinneinflammation och förkylningar men det får gå och det går! Jag är supernöjd om jag bara tar mig runt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0