Annas födelsedag!

Aldrig ätit så mycket tårta i heela mitt liv och ser jag en tårta nu så spyr jag nog! Anna hade med sig en tårta till jobbet vilket var en fet chokladtårta med stjärnor. Sedan visa det sig att våran underbara handledare hade klivit upp extra tidigt och bakat en lemon cake bara för att Anna fyllde år! Så gulligt av henne! Det var inte så många på kontoret idag så jag tog några rejäla bitar liksom alla andra och ändå fanns det tårta kvar när vi avslutade arbetsdagen! Då gick vi hem och chillade lite och bytte om för att gå ut och äta! 
 
Vi drog iväg på SevernShed och käkade fin middag med kött och grejer! riktigt flådigt! Som vanligt så lyckas ja ju klanta till det med orden..
 
Jag: Oh it's so nice and warm!!!
Adam: Stop saying it's warm when it's not warm any longer...
Jag: but i can feel it...in my butt!
Adam: haha *asg* You can feel it in you butt?!?
 
Det jag såklart menade var att jag hade svarta byxor och stod med ryggen mot solen så rumpan blev varm.. MEN det jag vill säga kommer sällan ut rätt...
 
Anyhow! V beställde in mat och Adam ville ha förrätt! Han sa att de var nå små friterade fiskar som var så goda! Jag och Anna började omedelbart fundera vad det var för små fiskar. Det visade sig att det var riktiga småspigg som dom hade vångat in och sedan friterat! Man kunde se fjäll och huvud och ögon på dom genom fristyren! Jag kände ändå att jag var tvungen att prova. Den första lilla fisken var äcklig och ville typ vända påvägen ner och det var inte alls kul att kunna se sin mat i ögonen och sedan äta den! Tänkte att äh va fan vi provar en till och försöker tänka att det är något annat! Konstigt nog började den faktiskt smaka rätt gott då. Det var en ganska stark fisksmak på dom. Vi käkade sen mycket godare och betydligt mer aptitlig mat drack och drack cola och vin. När vi ätit klart kom servitrisen in med våran överaskningstårta till Anna! Det var en caterpillar cake! Den var sjukt söt! Vi sjöng och servitrisen sa grattis och gick sedan och hämtade talltikar och en kniv. Det första Anna gjorde var att skära av huvudet på den och sedan högg vi andra in på en varsin bit. När vi skurit klart och alla sitter där med en bit framför sig inser vi att vi inte fått nån sked, gaffel eller någonting liknande att äta tårtan med. Jonathan vinkat till servitrisen för att be henne och gafflar. Servitrisen tittar bara på honom och vinkar tillbaka och går sedan till andra bord. Jonathan vet inte riktigt vad han ska göra så han vinkar igen och hon nickar artigt tillbaka och går iväg och städar av andra bord. Vid det här laget har Adam redan tröttnat på att vänta och äter sin bit med händerna i stället och det hela blir ett rätt kasst skämt på en väldigt låg nivå om spooning and forking.. Anna kunde inte sluta skratta tror hon höll på att dö.
 
Tillslut var den tredje tårtan för dagen äten och vi var på väg tillbaka till bilen. När jag hoppar in lyckas jag sätta mig raaakt på bältesspännena...Skriker: AAAAAAAAAO I HAVE SOMETHING IN MY BUTT AND IT HUURTS! I think my butt just died...Sen frågan Adam hur en rumpa kan först ha solstrålar i sig och sedan dö...Vilket jag tyckte var lite elakt...
 
Så för att summera dagen var den en hel del tårtätande och roliga händelser! Imorgon ska vi på The Mousetrap inne på hippodrome! Hoppas det blir spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0